آیا chatGPT سبب نابودی google می شود ؟

 

 

chatGPTچیست و آیا می تواند جایگزین google شود .
chatGPT ، تولد یک رویا

 

آیا chatGPT می تواند ناقوس مرگ google به صدا در آورد .

این سوالی هست که در این روزها به ذهن میلیاردها نفر در این کره خاکی خطور کرده است . سرنوشت موتور جستجوی گوگل با هوش مصنوعی شرکت open AI چه خواهد بود . و سرنوشت کارهایی که این همه زحمت و هزینه برای سئو سایت خود کرده اند چه خواهد شد .

آیا فناوری هوش مصنوعی chatGPT همه زحمات آنها را از بین خواهد برد . و بعد از این انقلاب عظیم و شگفت انگیز در فناوری ، چگونه می توانند خود را به مشتریانشان عرضه کنند .

تا قبل از  فناوری هوش مصنوعی chatGPT ، شرکت ها با تولید محتوای با ارزش خود را به صفحات اول گوگل می آوردند . به قول بیل گیتس مالک غول فناوری مایکروسافت محتوا پادشاه بود .

اما اکنون محتوای با کیفیت را chatGPT ، تولید می کند ، پس تکلیف کسب و کارها چیست . ما در این مقاله به سوالاتی که به ذهن شما خطور می کند . پاسخ می دهیم .

ابتدا ما با سوال از خود chatGPT ، شروع کرده ایم .

ما از chatGPT پرسیده ایم که آیا شما google  را نابود خواهید کرد وchatGPT اینگونه جواب داد : خیر . هوش مصنوعی chatGPT یک مدل زبانی است .که توسط شرکت open AI توسعه یافته است و هدف آن پاسخ به سوالات است و اطلاعات ارائه می دهد .

در حالی که گوگل google ، یک موتور جستجو و شرکت فناوری پایه است که طیفی گسترده از خدمات و محصولات را ارائه می دهد. chatGPT به هیچ عنوان برای جایگزینی گوگل طراحی نشده است .

برنده جنگ گوگل و chatGPT کیست .
جنگ بین chatGPT و google

دوباره سوال خود را تکرار می کنیم و به تحلیل آن می پردازیم . آیا chatGPT تهدیدی برای گوگل است ؟

بگذارید قبل از اینکه تحلیل خود را بیان کنیم یک بار دیگر chatGPT را توصیف کنیم .

chatGPT یک چت بات هوش مصنوعی است . که توسط شرکت open AI توسعه داده شده است . و محل استقرار آن در سانفرانسیسکو ایالات متحده امریکاست که رهبری این شرکت بر عهده سام آلتمن می باشد و شرکت های مایکروسافت و رید هافمن بنیانگذار لینکدین از آن حمایت مالی می کنند .

به گفته اکثر کارشناسان در حال حاضر chatGPT در قالب فعلی خود قابلیت جایگزینی موتور جستجوی گوگل را ندارد . اصول کار با chatGPT به این صورت است که تقریبا به هر سوالی که انسان می تواند بپرسد جواب می دهد .

و این پاسخ ها بسیار نزدیک به جواب هایی است که یک انسان می تواند پاسخ دهد و این موضوع سبب شده است که مردم را به این فکر وادارد که آیا هوش مصنوعی chatGPT آنقدر هوشمند است که در آینده نزدیک بتواند غول موتور جستجوی گوگل را از بین ببرد .

بیایید دوباره با هم بررسی کنیم .

chatGPT نمی تواند جایگزین موتور جستجوی قوی google شود .
موتور جستجوی قوی گوگل

در اینجا بخوانید بازاریابی چیست و مراحل آن کدامند 

 

موتور جستجوی گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای فهرست بندی و رتبه بندی میلیاردها صفحه وب خود استفاده میکند . و نزدیک ترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران خود قرار می دهد . و بنابراین می تواند همزمان چندین و چند پاسخ ممکن و متفاوت را برای هر یک از سوالات ارائه دهد .

اما chatGPT هیچ گونه امکانی را برای جستجوی متفاوت در موضوعات ارائه نمی دهد . تقریبا از سال 2004 میلادی به بعد ما یاد گرفته ایم که هر چیزی را گوگل کنیم ،بنابراین بسیار بدیهی است که chatGPT را با گوگل مقایسه کنیم .

اما واقعیت این است که شاید بسیاری از این چیزها نیازی به گوگل نداشتن و جبر زمانه ما را مجبور به گوگل کردن همه چیز کرده بود .

chatGPT با مدل زبانی خود و فناوری هوش مصنوعی آن در درک مقاصد کاربر خوب است و پاسخی خلاصه از مجموع وسیعی از دانش بشری ارائه می دهد ولی با توجه به قالب و الگوریتم آن بعید است به بتواند جایگزین غول عظیم گوگل شود .

زمان همه چیز را مشخص میکند .

البته باید صبر کرد و دید که تاریخ چه خوابی برای گوگل دیده است و صرفا زمان است که همه چیز را کاملا مشخص خواهد کرد . اگر کسی تقریبا پانزده سال پیش می گفت که به زودی شرکت عظیم فناوری نوکیا نابود خواهد شد ، بدون شک همگی در سلامت روانی اش تردید می کردند .

واقعیت این است . که با تکنولوژی جدید هوش مصنوعی شرکت open AI نه تنها دنیای فناوری ، بلکه دنیای واقعی هم وارد یک هزاره جدید شده است . و بدون شک غول فناوری گوگل بر این امر واقف است و چاره اندیشی خواهد کرد .

علاوه بر نکات گفته شده  باید به این نکته هم توجه کرد . که پاسخ خلاصه ارائه شده توسط chatGPT هیچ گزینه اکتشافی و خلاقانه بیشتری را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. در صورتی که موتور جستجوی گوگل تقریبا بلافاصله بعد از سرچ کردن به روزترین و دقیق ترین اطلاعات را ارائه می دهد.

آینده هوش های مصنوعی به کدام سمت است .
chatGPT ، به کدام سمت می رود

استفاده از chatGPT را در بازاریابی social media را اینجا بخوانید 

chatGPT به کدام سو می رود ؟

به احتمال زیاد در آینده بسیار نزدیک موتورهای جستجوی فعلی فناوری خود را با هوش مصنوعی chatGPT ، یا مشابه آن در هم می آمیزند و نتایج بسیار عالی از جستجو به کاربران ارائه می دهند .

نکته مهمی که در اینجا همگی باید به آن توجه کنند این است که همه این فناوری ها یک بزینس هستند . و طوری برنامه ریزی و اجراء نمی شوند که کسب و کار خود را نابود کنند .

پس موتور های جستجو به احتمال زیاد هم در گوگل و هم در موتور جستجوی بینگ مایکروسافت که حامی اصلی chatGPT است تغیرات بسیاری خواهند کرد. اما به روشی که بخواهند همه چیز را رایگان در اختیار کاربران قرار دهند تقریبا صفر است .

یاداشت 25

گوگل و بینگ هر دو تجارت هستند

بهتر است این موضوع بزینس را بیشتر باز کنیم ، درآمد سال 2022 شرکت گوگل از محل موتور جستجو حدود 208 میلیارد دلار بوده است . اشتباه نمی کنید دویست و هشت میلیارد دلار از محل موتور جستجوی گوگل که تقریبا هشتاد درصد کل درامد غول فناوری گوگل است .

خوب فرض کنیم در آینده نزدیک موتور جستجوی bing  مایکروسافت بتواند جایگزین گوگل شود ، آیا بینگ می تواند از همچنین درامد سرسام آوری بگذرد . به نظر من هرگز ، شاید شیوه ها تغییر کند اما اصل داستان که بزینس و دلار است تغییر نخواهد کرد .

تخمین تقریبی این است که شرکت open AI در سال 2024 درآمد یک میلیارد دلاری از chatGPT داشته باشد . باز هم شما فکر می کنید که غول های فناوری کاری خواهند کرد که خود را ورشکست کنند .

این فقط یک رقابت است بین غول های فناوری گوگل و مایکروسافت ، تا ببینیم در آینده کدام یک پیروز خواهد شد .

در اینجا بخوانید مدیر کیست و مدیریت چیست

 

مالک جیمیل می گوید تا دو سال آینده گوگل نابود می شود .
نظر مالک ایمیل در باره آینده گوگل

حال بهتر است در اینجا نظر مالک جیمیل را ، درباره آینده گوگل بخوانیم .

پائول بوکایت خالق جیمیل معتقد است که طی حداقل دو سال آینده گوگل به وسیله chatGPT نابود خواهد شد . خالق جیمیل اخیرا در یک توییت اظهار کرده است که ابزار هوش مصنوعی قادر است در دو سال آینده غول موتور جستجوی گوگل را نابود کند

همانگونه که قبلا اشاره شد سودآورترین قسمت کسب و کار گوگل جستجو است و ممکن است به زودی با ابزار open AI جایگزین شود . chatGPT  تنها در عرض یک هفته از راه اندازی آن توانست یک میلیون کاربر جذب کند .

chatGPT سه ماه پس از آغاز به کار توانست به رقم بی سابقه صد میلیون کاربر برسد که بازدید رورانه سی میلیون کاربر را دارد .واقعا حیرت انگیز و معجزه آور است .

ابزار هوش مصنوعی به دلیل توانایی هایش در نوشتن مقالات پیچیده ، مطالب بازاریابی ، شعرها ، جک ها و حتی واجد شرایط شدن برای سخت ترین امتحانات مورد استقبال شدید مردم قرار گرفته است .

شاید باورش سخت باشد . اما chatGPT از هر دو آزمون سنگین ورودی پزشکی و mba با نمرات بالای هفتاد درصد قبول شد . و این حیرت انگیز است .

چگونه یک کسب و کار آنلاین ایجاد کنیم

گوگل چقدر تا انحلال زمان دارد ؟

بوکایت می گوید موتور جستجوی گوگل دوسال تا انحلال کامل فرصت دارد . هوش مصنوعی صفحه نتایج موتور جستجو را حذف خواهد کرد . جایی که گوگل بیشترین درآمد خود را از آن کسب می کند . گوگل حتی اگر بتواند هوش مصنوعی خود را توسعه دهد .  بدون نابودی ارزشمندترین بخش کسب و کار خود نمی تواند آن را به طور کامل گسترش دهد .

به احتمال زیاد نوار url جستجوی مرورگر با هوش مصنوعی جایگزین می شود . که در حین تایپ کردن فکر کاربر را می خواند و سوال را تکمیل می کند ، و بهترین پاسخ را به آن خواهد داد . به احتمال فراوان باید با موتور جستجوی گوگل را به تاریخ بسپاریم .

بوکایت چنین عقیده ای دارد . و اما کارشناسان دهها سناریوی دیگر برای موتور جستجوی گوگل قائل هستند . و معتقدند که  chatGPT به هیچ عنوان نمی تواند جایگزین موتور جستجوی گوگل شود . البته باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد .

نتیجه گیری : در برابر علم و دانش نمی توان ایستاد ، باید خود را با آن وقف داد . اگر هوش مصنوعی یک سری از شغل ها و کسب و کارها را از بین می برد . در عوض هزاران شغل و کسب و کار جدید همراه خود می آورد .

نترسید و با فناوری و تکنولوژی جلو بروید ، محافظه کاری دلیلی جزء ترس ندارد .

chatGPT: «درست است که من هوش دارم ، اما مانند تو آگاهی ندارم »

اطلاعات مستند

عنوان مقاله : آیا chatGPT سبب نابودی google می شود ؟

نویسنده : مهندس یحیی ساکی مدیر مدرسه کسب و کار آنلاین آکادمی تاجران

عنوان سایت : academytajeran.ir

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up