راههای بازاریابی و فروش دوره آنلاین

بازاریابی و فروش دوره آنلاین
بازاریابی و فروش دوره آنلاین

آیا به دنبال افزایش فروش دوره آنلاین خود هستید و نمی دانید  چکار کنید . درمانده  و نگران شده اید که چگونه می توانید دوره آنلاین خود را که برای آن بسیار زحمت کشیده اید به فروش برسانید . ما در مجموعه آکادمی تاجران 37 راهکار را برای فروش دوره آنلاین شما بیان می کنیم .

بگذارید از ابتدا فرایند را مرور کنیم .بالاخره روز موعود فرا رسید… شما دوره آنلاین خود را به پایان رساندید! چندین هفته (شاید حتی چندین ماه) طول کشید تا آن را ایجاد کنید، اما این اشکالی ندارد. نکته مهم این است که این کار انجام شده است، و پس از روزها و شب های طولانی که به کامپیوتر خود چسبیده اید و محتوای دوره خود را ایجاد، ضبط و ویرایش می کنید، بالاخره زمانی دارید که دوباره از نور روز لذت ببرید .

فقط یک مشکل وجود دارد دوره شما تکمیل شده است، اما هیچ کس در مورد آن نمی داند. و متأسفانه، این فیلم نیست که رویکرد «بساز و آن‌ها خواهند آمد» در آن کار می‌کند. این دنیای واقعی است، جایی که شما باید برای ارتقای مسیر خود و کسب مقداری فروش، تلاش کنید .

اگر فراموش کردید یک استراتژی بازاریابی برای دوره خود ایجاد کنید، احساس بدی نداشته باشید. مطمئناً شما اولین کسی نیستید که یک دوره آموزشی را قبل از ایجاد برنامه ای برای بازاریابی آن ایجاد می کنید. ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم .

در این مقاله ، شما  بهترین استراتژی های بازاریابی برای فروش دوره های آنلاین را برای افزایش فروش خود خواهید آموخت .

چند استراتژی اول در واقع باید قبل از ایجاد دوره خود اجرا شوند . اما بقیه آنها تقریباً هر زمان پس از انتشار دوره شما قابل استفاده هستند .

می خواهید بهترین فروشنده شهر یا محل خود شوید . شما می توانید به شرط یادگیری کامل کتاب شیوه گرگ نوشته جردن بلفورت . کتاب گرگ وال استریت را اینجا بخوانید . 

Table of Contents

چگونه یک دوره آنلاین را قبل از انتشار بازاریابی کنیم

بازاریابی و فروش دوره آنلاین
بازاریابی و فروش دوره آنلاین

1- دانشجوی مورد نیاز خود را پیدا کنید .

این اولین قدم مهمی است که باید قبل از اجرای هر یک از استراتژی های موجود در این مقاله بردارید. درک اینکه دانشجوی ایده‌آل شما قبل از شروع بازاریابی دوره شما کیست، به شما کمک می‌کند پیام‌های بازاریابی بسازید که مستقیماً با ناامیدی، نیازها و خواسته‌های آنها صحبت کند.

آواتار دانشجوی ایده‌آل شما اساساً نمایشی از دانشجوی ایده‌آل برای دوره شماست. حداقل یک توضیح یک پاراگرافی برای توصیف دانش آموز ایده آل خود بنویسید . و هنگام اجرای استراتژی های بازاریابی موجود در این راهنما، آنها را در ذهن داشته باشید .

2- مزیت منحصر به فرد دوره خود را شناسایی کنید .

درباره برخی از دوره های آنلاین موجود مرتبط با موضوع خود تحقیق کنید تا ایده خوبی از آنچه در آن دوره ها گنجانده اید . و نحوه ارائه آنها داشته باشید. هدف در اینجا تعیین این است که چگونه دوره خود را از رقبای خود متمایز خواهید کرد. چه حوزه هایی از موضوع خود را پوشش خواهید داد که رقیب شما آن را در نظر ندارد؟ چه ارزشی می توانید به دوره خود اضافه کنید که در سایر دوره ها گنجانده نشده است؟

3- قبل از ایجاد دوره از مخاطبان خود نظر سنجی کنید .

این مرحله مهم است زیرا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که یک دوره آنلاین ایجاد می کنید که مردم واقعاً می خواهند بگذرانند. اگر مخاطب دارید (از وبلاگ، پادکست، لیست ایمیل، رسانه های اجتماعی و غیره)، نظرسنجی را برای آنها ارسال کنید تا از آنها بپرسید که علاقه مند به یادگیری در مورد چه موضوعاتی هستند. یک دوره را بر اساس آنچه آنها می خواهند ایجاد کنید، نه بر اساس آنچه شما می خواهید ایجاد کنید .

گنجاندن مخاطبان خود در فرآیند ایجاد دوره شما همچنین یک راه عالی برای ایجاد پیش بینی برای دوره شما قبل از انتشار آن است . به علاوه شما تقاضای موضوع دوره خود را قبل از سرمایه گذاری منابع برای ایجاد آن تأیید می کنید.

4- یک دوره قانع کننده با توجه به کلمات کلیدی ایجاد کنید .

یک لحظه تصور کنید که در حال جستجوی اطلاعاتی در مورد موضوع خود هستید. از چه عبارات جستجویی (معروف به کلمات کلیدی) برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنید؟ برای مثال، اگر می‌خواهید نحوه طراحی لوگو را در Adobe Photoshop بیاموزید،احتمالاً کلمات کلیدی «نحوه طراحی لوگو با استفاده از فتوشاپ» یا تغییرات مشابهی از آن عبارت را وارد کنید

از ابزاری مانند keywords tools یا BuzzSumo برای شناسایی محبوب ترین کلمات کلیدی مرتبط با موضوع دوره خود استفاده کنید . و آن کلمات کلیدی را در عنوان دوره خود بگنجانید. این کمک خواهد کرد که درس خود را دقیقاً همان چیزی که یک دانشجوی بالقوه در جستجوی موضوع شما به صورت آنلاین جستجو می کند، قرار دهید .

اگر کسب و کار شما در اینترنت نیست شما یک بازنده هستید . مقاله ای کامل درباره راه اندازی کسب و کار آنلاین را اینجا بخوانید . 

5- دوره آنلاین خود را پیش فروش کنید .

یک راه عالی برای جلوگیری از وضعیت نامطلوب ایجاد دوره ای که هیچ کس آن را نمی خرد – پیش فروش آن است! ممکن است قبل از ساخت فروش چیزی غیر منطقی به نظر برسد. اما در این مورد به ما اعتماد کنید. خیلی بهتر است که ایده خود را برای دوره آنلاین خود به مخاطبان هدف خود ارائه دهید و متوجه شوید که آنها به آن علاقه ای ندارند تا اینکه زمان و هزینه قابل توجهی را صرف ایجاد یک دوره آنلاین کنید که هیچ کس آن را نمی خرد .

بازاریابی و فروش دوره آنلاین
بازاریابی و فروش دوره آنلاین

 چگونه دوره آنلاین خود را پس از انتشار بازاریابی کنیم .

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید پس از ایجاد دوره خود برای کمک به افزایش فروش خود انجام دهید .

6- دوره خود را در وبلاگ تبلیغ کنید .

وبلاگ شما مکانی عالی برای تبلیغ دوره شماست، به خصوص اگر به طور منظم محتوای رایگان مرتبط با موضوع دوره خود را منتشر می کنید. اگر در مورد همان موضوعی که در دوره آموزشی خود تدریس می کنید مقاله بنویسید . پس هر فردی که وبلاگ شما را می خواند یک دانشجوی بالقوه برای دوره شما خواهد بود .

7- یک کانال یوتیوب یا آپارات راه اندازی کنید .

یوتیوب دومین موتور جستجوی پربازدید در سراسر جهان (پس از گوگل) است. به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها نفر روزانه به دنبال ویدیوهای “چگونه” در YouTube هستند. ویدیوهای یوتیوب حتی می توانند در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی متعدد رتبه بالاتری نسبت به وب سایت ها داشته باشند.

یک کانال YouTube یا آپارات در مورد موضوع دوره خود راه اندازی کنید و ویدیوهای مفید را به طور منظم منتشر کنید. پیوندی به وب سایت یا دوره آموزشی خود را در توضیحات ویدیوی خود قرار دهید .

8- یک ویدئوی تبلیغاتی دوره را در یوتیوب یا آپارات منتشر کنید .

یک ویدیوی کوتاه برای تبلیغ دوره خود ایجاد کنید و آن را در YouTube یا آپارات منتشر کنید. حتی می‌توانید چندین ویدیوی تبلیغاتی ایجاد کنید که هر کدام با عنوانی متفاوت هستند تا در معرض دید دوره خود قرار بگیرند. مطمئن شوید که کلمات کلیدی محبوب مرتبط با موضوع خود را در عناوین و توضیحات ویدیوهای خود قرار داده اید تا در نتایج جستجو برای آن عبارات رتبه خوبی داشته باشند. پیوندی به وب سایت یا دوره آموزشی خود را در توضیحات ویدیوی خود قرار دهید. شما می توانید از تبلیغات پولی گوگل نیز استفاده کنید .

9- نظرات دانشجویان دوره را به صفحه فروش خود اضافه کنید .

اثبات اجتماعی نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری خریدار ایفا می کند. تعداد بسیار کمی از مردم راحت هستند که اولین کسی باشند که یک محصول یا خدمات را خریداری می کنند. آنها می خواهند بدانند که آیا کسی دیگر دوره شما را خریده و از آن تجربه مثبتی داشته است . به همین دلیل است که توصیفات و بررسی ها وزن زیادی دارند .

شما با همین درآمد معمولی خود هم می توانید پولدار شوید . البته به این شرط که راه و روش آن را بدانید . کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون را اینجا دانلود کنید . 

بازاریابی و فروش دوره آنلاین
بازاریابی و فروش دوره آنلاین

10- لینک دوره خود را در ایمیل خود قرار دهید .

شما احتمالاً روزانه ایمیل‌های متعددی را ارسال می‌کنید و به آنها پاسخ می‌دهید . و برخی از افرادی که به آنها ایمیل می‌فرستید، اگر از آن اطلاع داشته باشند، می‌توانند به دوره شما علاقه مند شوند. یک جمله کوتاه به امضای ایمیل خود اضافه کنید که حاوی پیوندی به دوره شما باشد. حتی اگر کسی که امضای ایمیل شما را می‌بیند به دوره شما علاقه‌ای ندارد، ممکن است کسی را بشناسد و در مورد آن به او بگوید .

11- یک صفحه دوره را به وب سایت اصلی خود اضافه کنید .

اگر وب سایت یا وبلاگی دارید، صفحه ای به وب سایت خود اضافه کنید که شامل جزئیات مربوط به دوره شما باشد. هنگامی که آن صفحه راه اندازی شد، یک پیوند به آن صفحه به منوی اصلی وب سایت خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند و در مورد دوره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. پیوندی را برای خرید دوره خود به طور مستقیم در آن صفحه قرار دهید، یا در عوض، پیوندی به صفحه فروش دوره خود اضافه کنید تا بتوانند درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند و تصمیم بگیرند که آیا می خواهند آن را بخرند .

12- یک لیست ایمیل برای دوره خود بسازید .

اکثر مردم قبل از اینکه تصمیم به خرید از شما بگیرند، نیاز دارند چندین بار از شما بشنوند. به همین دلیل است که داشتن یک لیست ایمیل بسیار موثر است. وقتی شخصی در خبرنامه ایمیل شما مشترک می شود، با ارسال نکات مفید و توصیه های مرتبط با موضوع خود به مرور زمان اعتماد او را جلب می کنید. هنگامی که در نهایت دوره خود را برای آنها تبلیغ می کنید . آنها به احتمال زیاد آن را خریداری می کنند زیرا قبل از درخواست فروش برای آنها ارزش قائل شدید .

13- پادکست راه اندازی کنید .

یک راه عالی برای ایجاد لیستی از افرادی که به موضوع دوره شما علاقه مند هستند . شروع یک پادکست در مورد آن موضوع است. هر فردی که به پادکست شما گوش می دهد یک دانش آموز بالقوه برای دوره آن لاین شماست. نکات ارزشمند مرتبط با موضوع خود را در هر قسمت پادکست به اشتراک بگذارید، و در پایان هر قسمت یک تماس برای اقدام برای بازدید از وب سایت خود و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره خود قرار دهید .

14- پروفایل رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید .

پروفایل های رسانه های اجتماعی شما یک راه عالی برای ایجاد برند شخصی و موقعیت خود به عنوان یک متخصص در موضوع دوره شما هستند. بیوگرافی خود را در تمام شبکه های اجتماعی که نمایه دارید به روز کنید تا حوزه تخصص شما را منعکس کند. پیوندی به وب سایت اصلی خود (یا حتی مستقیماً به دوره خود) در نمایه های خود قرار دهید تا افرادی که به موضوع دوره شما علاقه مند هستند بدانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنند .

بدون فروش تجارت شما حتما شکست خواهد خورد . و پایه فروش بازاریابی است . مقاله ای در زمینه بازاریابی را اینجا بخوانید . 

15- یک مینی دوره رایگان ایجاد کنید .

بخش ها یا مفاهیم خاصی را از درس اصلی خود بگیرید و آنها را در یک دوره کوچک منتشر کنید. مینی دوره خود را به صورت رایگان ارائه دهید و در پایان دوره خود از دانش آموزان خود دعوت کنید تا اگر می خواهند در موضوع شما عمیق تر شوند، دوره اصلی خود را خریداری کنند. این استراتژی به دانش‌آموزان بالقوه شما راهی بدون ریسک می‌دهد تا قبل از اینکه تصمیم به خرید درس اصلی شما بگیرند، از شما یاد بگیرند .

بازاریابی و فروش دوره آنلاین
بازاریابی و فروش دوره آنلاین

16- میزبان یک وبینار زنده باشید .

یکی از بهترین راه ها برای فروش دوره های آنلاین، میزبانی وبینار زنده برای افرادی است که به موضوع شما علاقه مند هستند. در وبینار، برخی از بهترین محتوای خود را به صورت رایگان به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص جایگاه خود را پیدا کنید و همچنین به ایجاد اعتماد قبل از معرفی دوره خود و درخواست فروش کمک می کند .

17- ضبط وبینار خود را تبلیغ کنید .

بعد از اینکه یک وبینار زنده موفق را میزبانی کردید، می توانید از ضبط آن وبینار برای فروش دوره های بیشتر استفاده کنید. به افرادی که برای وبینار زنده شما ثبت نام کرده‌اند اما در آن شرکت نکرده‌اند ایمیل بزنید و پیوندی برای تماشای ضبط به آنها بدهید. حتی می‌توانید از ضبط برای راه‌اندازی یک وبینار خودکار استفاده کنید و سپس تبلیغات را برای فروش مداوم در وبینار اجرا کنید .

18- ایجاد دوره های متعدد و ارتقاء دوره .

چندین دوره ایجاد کنید که حوزه های مختلف یک موضوع کلی را پوشش می دهد. مانند مجموعه ای از کتاب ها ، هر دوره در “مجموعه” شما به تبلیغ دوره های دیگر شما کمک می کند. در پایان هر یک از دوره های خود ذکر کنید که دوره های دیگری نیز مرتبط با همان موضوع دارید. از آنجایی که دانشجویان فعلی شما احتمالاً بیشتر از همه از شما خرید می کنند، ایجاد دوره های اضافی برای آنها هرگز ایده بدی نیست .

19- دوره های خود را بسته بندی کنید و تخفیف ارائه دهید .

هنگامی که چندین دوره ایجاد کردید که بر اساس موضوع بسیار مرتبط هستند. می توانید آن دوره ها را با هم ترکیب کنید و آنها را با تخفیف بفروشید. به عنوان مثال، اگر 3 دوره دارید که به صورت جداگانه به قیمت 999 هزار تومان به فروش می رسد، می توانید هر 3 دوره را با هم به قیمت 1.999 یک میلیون و نهصدو نودو نه هزار تومان بفروشید . این انگیزه ای را برای افراد ایجاد می کند تا چندین دوره را به طور همزمان از شما خریداری کنند .

این مداومت و پایداری است که شما را به اوج می رساند . کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی معجزه ای برای موفقیت است . اینجا بخوانید . 

20- یک کتاب بنویسید و آن را منتشر کنید .

یک راه عالی برای استفاده مجدد از محتوای دوره، به اشتراک گذاشتن مفاهیم مشابه در یک کتاب است. شما می توانید کتاب خود را در سایت هایی که به کار نشر کتب مشغول هستند ، منتشر کنید. انتشار یک کتاب می تواند راهی عالی برای افزودن جریان درآمد اضافی به کسب و کار شما باشد . اما کتاب شما همچنین به شما کمک می کند تا دانشجویان بیشتری را برای دوره آنلاین خود جذب کنید. حتماً دوره خود را در کتاب خود ذکر کنید و از خوانندگان خود دعوت کنید تا از وب سایت یا صفحه فروش دوره شما دیدن کنند تا در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنند .

21- صفحه فروش دوره خود را بهبود ببخشید .

شرحی از دوره خود بنویسید که بسیار قانع کننده باشد و مزایای گذراندن دوره آنلاین را به وضوح بیان کند. در مورد نتیجه ای که مخاطب هدف شما می خواهد ایجاد کند صحبت کنید و این که چگونه به نفع آنها خواهد بود. حتی ممکن است بخواهید یک کپی رایتر حرفه ای استخدام کنید تا توضیحات شما را برای شما بنویسد. همچنین، مطمئن شوید که کلمات کلیدی خاصی را در سرتاسر توضیحات خود وارد کرده اید تا به رتبه درس شما در نتایج جستجوی آن کلمات کلیدی کمک کند .

22- از دانش آموزان خود بخواهید دوره شما را مرور کنند .

در مقطعی از دوره خود، از دانش آموزان خود بخواهید که یک بررسی یا گواهی برای دوره شما بگذارند. این درخواست ساده به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که هجوم مداوم نظرات مثبت از دانش‌آموزان خود دریافت می‌کنید، که سپس می‌توانید از آنها در بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید. اگر هر گونه نظر منفی از دانش آموزان دریافت کردید، از آن بازخورد برای بهبود بخش های خاصی از دوره خود استفاده کنید تا از تجربه یادگیری بهتر برای همه دانش آموزان آینده اطمینان حاصل کنید .

23- تبلیغات قیمت را اجرا کنید.

اجرای یک تبلیغ موقت قیمت یک راه عالی برای افزایش فروش دوره آنلاین شما است. حتی می توانید تبلیغات قیمت خود را با تعطیلات شناخته شده مانند عید نوروز یا شب یلدا هماهنگ کنید. انتظار برای تعطیلات خاص برای تخفیف دوره شما موثرتر از تخفیف آن به صورت تصادفی و بدون دلیل واضح است.

24- در وبلاگ ها و نشریات دیگر مشارکت کنید .

مقالات مرتبط با موضوع خود را بنویسید و آن مقالات را به وبلاگ ها و نشریات دیگر به صورت آنلاین ارسال کنید. مطمئن شوید که یک مقاله منحصر به فرد برای هر وب سایت ارسال می کنید . مدتی را صرف تحقیق در مورد وب‌سایت‌های محبوب مرتبط با موضوع خود کنید تا مطمئن شوید مقاله‌ای را ارسال می‌کنید که مناسب برای مخاطبان باشد. در انتهای مقاله خود پیوندی به وب سایت یا دوره خود در بیوگرافی نویسنده خود وارد کنید .

آیا برنامه مالی شما آینده تان را تامین می کند . مقاله ای در این باره را اینجا بخوانید . 

بازاریابی و فروش دوره آنلاین
بازاریابی و فروش دوره آنلاین

25- با سایر مربیان آنلاین شریک شوید .

مربیان آنلاین دیگری را پیدا کنید که به مخاطبان هدف شما خدمت می کنند و دوره هایی دارند که مکمل دوره های شما هستند. در نظر داشته باشید که به یک شرکت وابسته برای آنها تبدیل شوید (و بالعکس)، یا دوره خود را با دوره آنها ترکیب کنید تا یک “معامله بسته” ویژه برای ارائه به دانشجویان جدید ایجاد کنید .

26- میزبان یک وبینار با یک شریک باشید .

افرادی را پیدا کنید که توسط بازار هدف شما دنبال می شوند (اما رقبای مستقیم شما نیستند) و پیشنهاد میزبانی وبینار برای مخاطبان خود را بدهید. به عنوان مثال، وبلاگ نویسی که درباره موضوع شما مقاله می نویسد اما دوره آنلاین ندارد . شریک سرمایه گذاری مشترک خوبی خواهد بود زیرا مخاطبانش احتمالاً به دوره شما علاقه مند هستند. بیشتر وقت خود را در وبینار صرف به اشتراک گذاری نکات ارزشمند در مورد موضوع خود به صورت رایگان کنید . و هنگامی که دوره خود را در پایان وبینار ارائه می کنید، درآمد فروش را با شریک سرمایه گذاری مشترک تقسیم کنید .

27- ارائه ضمانت رضایت

ارائه ضمانت رضایت به دانش‌آموزان راهی عالی برای افزایش فروش دوره شماست . زیرا ریسکی را که فرد هنگام خرید دوره شما متحمل می‌شود کاهش می‌دهد. همچنین اعتماد به نفس را منتقل می کند زیرا شما تضمین رضایت ارائه نمی کنید مگر اینکه بدانید تعداد کمی از دانش آموزان شما (اگر وجود داشته باشد) از آن ناراضی هستند. یک ضمانت رضایت متداول بازگشت وجه 30 روزه است . که در آن هر کسی که از دوره شما راضی نیست می‌تواند ظرف 30 روز پس از خرید درخواست بازپرداخت کامل وجه کند .

28- یک طرح پرداخت ارائه دهید .

برخی از افراد می خواهند دوره شما را بخرند، اما پول کافی ندارند تا هزینه خرید کامل دوره آنلاین را از قبل پرداخت کنند. با این حال، آنها می توانند هزینه دوره را بپردازند اگر این پرداخت ها در یک دوره زمانی طولانی تقسیم شوند. به عنوان مثال، اگر دوره آنلاین خود را به قیمت 999 هزار تومان بفروشید، می توانید به دانش آموزان خود یک طرح پرداخت  199 هزار تومانی در ماه به مدت 5 ماه به عنوان جایگزینی برای پرداخت 999 هزار تومان پیش پرداخت ارائه دهید .

29- از تبلیغات گوگل استفاده کنید .

می توانید از Google Ads برای ایجاد تبلیغاتی استفاده کنید که در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با موضوع شما ظاهر می شود. اگر می‌دانید مخاطبان هدف شما از چه کلمات کلیدی برای جستجوی آنلاین موضوع شما استفاده می‌کنند، این یک راه عالی است تا درس خود را درست در زمانی که موضوع شما را جستجو می‌کنند، در معرض دید آنها قرار دهید.

این عادات است که آینده شما را می سازد . کتاب قدرت عادات اثر چارلز داهیگ را اینجا بخوانید .

30- یک گروه لینکدین راه اندازی کنید .

راه اندازی یک گروه لینکدین با محوریت موضوع شما راه عالی دیگری برای ایجاد جامعه ای از دانشجویان بالقوه برای دوره شماست، به خصوص اگر بازار هدف شما حرفه ای باشد. LinkedIn همچنین یک پلت فرم عالی برای شبکه های حرفه ای به طور کلی است که می تواند به فرصت های متعددی از جمله تعاملات گفتاری، فرصت های مشارکت، ارجاع مشتری و موارد دیگر منجر شود.

31- یک دوره ایمیلی رایگان ایجاد کنید .

یکی از ماژول ها یا درس های دوره آنلاین خود را بگیرید و آن را به یک سری ایمیل تبدیل کنید. آن آموزش را به عنوان یک دوره ایمیل رایگان ارائه دهید تا یک لیست ایمیل از دانشجویان بالقوه برای دوره اصلی خود ایجاد کنید. در پایان دوره ایمیل رایگان خود، از دانش آموزان خود دعوت کنید تا با هدایت آنها به صفحه فروش دوره خود، یا حتی یک وبینار که در آن دوره اصلی خود را ارائه می دهید، در آن ثبت نام کنند .

32- دوره کوتاه تری را در یک بازار دوره آنلاین منتشر کنید .

انتشار یک دوره آموزشی در یک بازار دوره آنلاین می تواند صرفاً به دلیل قرار گرفتن در معرض هزاران مشتری بالقوه که قبلاً دوره ها را از آن بازارها خریداری می کنند مفید باشد. اکثر بازارهای دوره آنلاین شما را از تبلیغ محصولات و خدماتی که شما را خارج از بازارشان می فروشند محدود می کنند، اما به شما اجازه می دهند به وب سایت اصلی خود پیوند دهید. انتشار یک نسخه کوتاه تر از دوره اصلی خود در یک بازار می تواند راهی عالی برای افزایش بازدید و هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت شما باشد، جایی که آنها می توانند در مورد دوره اصلی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند .

فروش و بازاریابی دوره آموزشی
بازاریابی و فروش دوره آنلاین

33- یک برنامه وابسته ایجاد کنید .

به افراد دیگر اجازه دهید در ازای درصدی از هر فروش با ایجاد یک برنامه وابسته برای دوره شما، دوره را برای شما تبلیغ کنند. اما تنها ننشینید و امیدوار باشید که وابستگان شما را پیدا کنند. فعال باشید. با افرادی که مخاطبانی دارند که احتمالا دوره شما را خریداری می کنند تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا علاقه مند به تبلیغ دوره شما به عنوان یک شرکت وابسته هستند یا خیر.

34- در اکانت های اینستاگرام معروف تبلیغ کنید .

اکانت های اینستاگرام با تعداد فالوور زیاد را پیدا کنید. به صاحب حساب یک پیام خصوصی بفرستید و از آنها بپرسید که آیا قصد دارند تصویری از حساب خود برای کمک به تبلیغ دوره شما پست کنند. از آنجایی که پست‌های اینستاگرام اجازه لینک دادن را نمی‌دهند، مناسب است که از صاحب حساب اینستاگرام بخواهید تا لینک موجود در بیو خود را به مدت 24 ساعت تغییر دهد و سپس تصویری را با توضیحات ارسال کنید که به دنبال‌کنندگان خود دستور می‌دهد روی لینک موجود در بیو کلیک کنند. .

همچنین می‌توانید از یک سلبریتی بخواهید یک ویدیوی فریاد ضبط کند، و ارزان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید .

35- ویدئوی زنده در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام و یوتیوب همگی در ویدیوهای زنده دو برابر می شوند. این بدان معنی است که می توانید از هر یک (یا همه!) از این پلتفرم ها برای به اشتراک گذاشتن ارائه های زنده با دوستان، دنبال کنندگان و مشترکین خود استفاده کنید. شما می توانید یک ارائه ویدیویی زنده را تقریباً به همان روشی که یک وبینار انجام می دهید – میزبانی کنید. می توانید آن را از قبل برنامه ریزی کنید، برخی از بهترین محتوای خود را به اشتراک بگذارید، و دوره آموزشی خود را در پایان ارائه ارائه دهید. میزبانی ویدیوهای زنده در شبکه های اجتماعی شما یک جایگزین عالی برای میزبانی وبینارها است که نیاز به نرم افزار اضافی دارد .

هشت راه موفقیت را اینجا به زبان اصلی بخوانید .

36- تبلیغات بنری بخرید .

به وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌هایی دسترسی داشته باشید که به مخاطبان هدف شما خدمات می‌دهند و به آن‌ها پیشنهاد می‌دهید تا برای اضافه کردن یک آگهی تبلیغاتی برای دوره شما در وب‌سایت خود، به آنها پول پرداخت کنید. قبل از اینکه متعهد شوید برای مدت طولانی به صاحب وب‌سایت پول پرداخت کنید، از فرصتی بخواهید که آگهی خود را به مدت یک ماه آزمایش کند تا ببینید بازدیدکنندگان وب‌سایت آن‌ها چگونه به آگهی شما پاسخ می‌دهد .

37- یک قیف فروش برای دوره آنلاین خود ایجاد کنید .

در آخرین مرحله یک قیف فروش برای دوره آنلاین خود ایجاد کنید. قیف فروش یک فرآیند بسیار خاص است که شما یک مشتری بالقوه را از طریق آن راهنمایی می کنید و منجر به تصمیم گیری آنها برای خرید دوره آنلاین شما می شود. اگرچه همه تاکتیک‌های بازاریابی مختلف فهرست‌شده در این مقاله می‌توانند به افزایش میزان فروش و دوره‌های آموزشی شما کمک کنند، اما بسیاری از آنها به تنهایی در ترغیب افراد به خرید مستقیم دوره شما مؤثر نیستند.

اگر می خواهید فروش دوره خود را افزایش دهید، باید یک قیف فروش ایجاد کنید که شامل چندین تاکتیک بازاریابی ذکر شده در بالا باشد که به طور منسجم با هم کار می کنند. در واقع، بیشتر تاکتیک های بازاریابی ذکر شده در بالا برای جذب افراد به قیف فروش شما عالی هستند. و اگر یک قیف فروش دارید که ثابت شده است دانشجویان بالقوه را به مشتریان پولی تبدیل می کند، می توانید تلاش های بازاریابی خود را افزایش دهید و بدانید که منجر به فروش می شود .

اکنون که به 37 ایده برای بازاریابی دوره آنلاین خود مجهز شده اید، وقت آن است که آنچه را که آموخته اید پیاده سازی کنید. اما به یاد داشته باشید، پیاده سازی و آزمایش هر یک از تاکتیک های بازاریابی ذکر شده در بالا زمان می برد.

به جای تلاش برای اجرای همه آنها به یکباره، متعهد شوید که چند مورد از آنها را اجرا کنید و قبل از اجرای بیشتر نتایج را اندازه گیری کنید. مشخص کنید که کدام یک برای موضوع دوره و مخاطبان هدف شما بهترین کار را دارند، سپس آن ها را دو برابر کنید .

نویسنده : مهندس یحیی ساکی مدیر مدرسه کسب و کار آکادمی تاجران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up